SSP #008: Vyždímejte maximum dosahu z vašich příspěvků – bez velkého úsilí

Každý týden tvořím článek na blog, odkaz na něj dávám na Facebook a Twitter, ale nikdy nemám pořádný dosah – když už ho někdo lajkne, tak jsou to stejně jen moji kolegové a rodina. Jde to dělat i jinak?

Asi jste si už všiml, že publikuju hodně obsahu – na YouTube, Twitter, LinkedIn a do newsletteru Sobotní Solo Podnikatel.

Proč to všechno dělám?

Snažím se naučit, jak získat co nejvíce organického dosahu za co nejméně času a úsilí.

Máte podobné přání? Super.

Základem k tomu, abyste získali víc dosahu, je publikovat obsah.

Dosah lze získat na základě “kvality” nebo “kvantity”.

Povíme si o cestě kvantity – protože je to podle mě dobrý způsob, jak se “proklikat” ke kvalitě.

Pojďme spolu vytvořit systém, díky kterému nebudete mít problém publikovat příspěvek každý den.

Řekněme si, že tvorbou těchto příspěvků nechceme trávit víc, než půl hodiny času týdně.

Zároveň platí, že každý týden publikujete jeden “dlouhý obsah” – v našem příkladě to bude článek na blog, ale může to být i video na YouTube nebo třeba newsletter (jako tento).

Tvorba tohoto “dlouhého obsahu” mi zabere maximálně hodinu času.

Jak budu postupovat?

V pondělí ve 14:00 si proto sednu a tento článek na blog napíšu. Dopředu jsem si naplánoval téma, takže nad tím přemýšlet nemusím – musím pouze začít ťukat do klávesnice.

Dejme tomu, že jsem napsal článek “Případová studie: Jak jsme za hodinu práce vydělali 100 000 Kč”, najdete ho zde (napsal jsem ho před 4 lety, ale nevadí, jako příklad poslouží).

V 15:00 mám hotovo a článek publikuju. Nyní se vrhnu do přípravy obsahu na sociální sítě.

Publikovat budu na Twitter a LinkedIn, protože tam je moje cílovka.

Vytvořím si proto tento obsahový plán, uvedu 3 krátké ukázky:

Pondělí – publikuju článek na blog a napíšu o něm příspěvek

“Dnes jsem napsal článek na blog o tom, jak jsem klientovi vydělal 100.000 Kč díky Google Ads kampaním. Jak? Dozvíte se zde: XXX”

Úterý – napíšu lákadlo na příspěvek ze včerejška z trochu jiného úhlu

“Věděli jste, že můžete založit ziskové kampaně v Google Nákupech během pouhé hodiny? A vydělají vám klidně 100.000 Kč. Jak na to? Klikněte a dozvíte se to: XXX”

Středa – napíšu příspĚvěk na téma, o kterém budu psát příští týden

Čtvrtek – publikuju příspěvek o článku z minulého týdne

Pátek – navážu na pondělní článek jinou formou

Sobota – publikuju příspěvek o článku z minulého týdne

Neděle – napíšu příspěvek o zítřejším článku na blog a budu lákat na odběr newsletteru

“Zítra se s čtenáři blogu podělím o to, jak jsme díky 2 malým úpravám v objednávkovém formuláři zvýšili konverzní poměr o 100 %. Získejte náskok před ostatními a buďte první, kdo se to dozví – stačí odebírat můj newsletter: [ODKAZ]

Pokud nevím, co o blogovém článku do příspěvku napsat, můžete se na článek podívat z jiných úhlů:

Co jsem se naučil?

Co jsem si před zjištěním z článku myslel špatně a jak toto zjištění ovlivnilo můj život?

Můžu publikovat výsledek od klienta nebo nějaká jiná konkrétní čísla?

Můžu ukázat klikání, jak jsem něčeho konkrétního dosáhnul?

Jde z článku vytvořit nějaký “seznam” tipů nebo postup?

Můžu získat od klienta nějakou referenci, kterou publikuju?

Panují o tématu z článku nějaké obecné mýty, které můžu vyvrátit?

Chcete ušetřit ještě víc času? Tady jsou dva skvělé tipy:

1. Naplánujte příspěvky na týden dopředu.

Na většině sociálních sítí lze nastavit publikování dopředu. Zabere to pár minut a vy díky tomu nemusíte celý týden myslet na to, abyste příspěvek publikovali.

V pondělí si to během těch 30 minut, které máte na tvorbu příspěvků, nastavíte a máte hotovo.

Jak naplánovat příspěvek na Twitteru najdete zde, na LinkedInu zde.

2. Vytvořte si šablony příspěvků. Třeba pondělní šablona by mohla vypadat takto:

Dnes jsem napsal článek na blog na téma [TÉMA]. Během [X] minut se dozvíte, jak jsme [VÝSLEDEK A BENEFIT PRO ČTENÁŘE] a jak to můžete zvládnout i vy.

Dočtete se zde: [ODKAZ]

Pokud chci, můžu si ještě na pátek vyhradit 15 minutové okno na propagaci příspěvku na sociálních sítích – pošlu ho do relevantních skupin na Facebooku nebo do komentářů k příspěvkům na LinkedInu.

Na závěr zmíním důležitý fakt, že dosah samotný není ta nejdůležitější metrika. Abych parafrázoval Honzu z Inizia – za dosah si rohlíky nekoupíš.

Myslete proto na váš primární cíl – vydělat peníze – třeba díky poptávkám.

“Větší organický dosah” je jedna z možností, jak toho docílit.

Díky tomu, že budete publikovat každý den, dostanete psaní víc pod kůži. Zároveň zjistíte, jaký systém tvorby vám vyhovuje a na jaké příspěvky lidi reagují nejvíce.

Tyto znalosti můžete následně využít i pro placenou propagaci, která může snadno váš dosah zestonásobit. Je ale fajn začít “od píky”.

Pokud máte na toto téma jakýkoliv dotaz, napište mi.

Tak ať se daří.

Karel

Videoverze:

https://www.youtube.com/watch?v=nXNVvpFbnCE