SSP #013: 5 zlatých pravidel dokonalého lead magnetu

Karle, četl jsem tvůj předchozí SSP o budování databáze budoucích zákazníků – a začal jsem tvořit ten “lead magnet”. Co můžu udělat pro to, aby měl co největší pravděpodobnost na úspěch?

Na úvod mi dovolte připomenutí – lead magnet je vysoce atraktivní nabídka, kterou dáváte “zdarma” – výměnou za e-mailovou adresu.

Nejčastějším příkladem lead magnetu je e-book, webinář, swipefile, checklist nebo videonávod.

V posledním roce mi pod rukou prošlo více než 200 různých lead magnetů.

Díky tomu mám už většinou dokážu poznat ty, které budou úspěšné, a ty, které nejspíš ne – a vypozoroval jsem určité vzory.

Jakých 5 pravidel splňuje “dokonalý” lead magnet?

1. Řeší jeden problém.

Nesnaží se honit sto zajíců najednou. Naopak – maximálně se soustředí na vyřešení jednoho problému, který jeho čtenář má.

Zároveň musí řešit problém, o kterém čtenář ví, že už teď má. Čím bolestivější, tím lepší.

Magnet by měl být co nejlepší – už teď si začínáte budovat se čtenářem vztah. Je to vaše “první rande”. Musíte zanechat dobrý dojem.

2. V názvu má zřejmou změnu, kterou přináší čtenáři.

“Kupte si zlato za 1.500 Kč gram” nezní tak dobře a lákavě, jako třeba “Jednoduchý způsob, jak si ochránit peníze před inflací”.

Čtenář se většinou nestará o “zlato” a jeho cenu. O “investování” nebo “inflaci”. Čtenář má strach – že mu jeho těžce vydělané peníze sežere inflace. A to, že to vyřeší díky “zlatu”, není v tuto chvíli podstatná informace.

Vždy, když vymýšlím název, začnu s mojí oblíbenou šablonou, u které i většinou skončím: Jak (docílit něčeho), aniž (se stane něco, z čeho mám strach nebo čemu se chci vyhnout).

A když tam ještě propašuju číslo – dobrý název je na světě.

3. Má dobrou reklamu.

Pokud na stránku se stažením magnetu nepřijdou lidi, nikdo si ho nestáhne. A pokud je reklama moc drahá, tak se vám nevyplatí.

Řešení?

Testovat kreativy (obrázky a texty inzerátů) dostatečně dlouho, abyste našli takovou kombinaci, která funguje.

Při vyhodnocování se řiďte primárně cenou za konverzi a až sekundárně cenou za proklik a mírou prokliku.

4. Snadno se konzumuje.

Čím kratší a údernější magnet je, tím větší je šance, že ho člověk skutečně zkonzumuje a dostatečně se naláká na prezentaci vaší nabídky.

5. Obsahuje dobrou nabídku.

Co se mi nejvíc osvědčilo: pokud prodáváte služby, nabídněte 30 minutovou konzultaci zdarma. Pokud zboží, nabídněte něco “zdarma” – třeba jen za poštovné.

Příklad – pro svůj e-shop jsem vytvořil magnet “Jak jednoduše posílat a dostávat pohledy 📪 z celého světa, aniž byste museli vycestovat do zahraničí…”

Na děkovné stránce jsem prodával “uvítací balíček pohledů jen za poštovné” za 97 Kč.

Díky tomu jsem dostal zákazníka “do svého světa” tak, aby u mě opakovaně nakupoval. Bez těchto “námluv” by se mi to dělalo těžko.

Toto bylo mých 5 zlatých pravidel, kterými se snažím při tvorbě lead magnetu řídit.

Doplnili byste ještě nějaké pravidlo? Jaké? Napište mi.

Ať se daří!

Karel

PS: Chcete pomoct s tvorbou mailového magnetu? Napište mi!