Byl rok 2016 – a já to chtěl v práci vzdát.
Pracoval jsem v marketingové agentuře jako “junior” a právě jsem dostal 22. projekt.
Dalšího klienta, kterému mám pomoct s marketingem.
Dalšího klienta, který po mně bude něco chtít.
Dalšího klienta, kterému musím vydělat peníze – jinak spolupráce skončí a já z něj nebudu mít peníze.
Z nějakého důvodu jsem to tehdy nevzdal.
I když jsem musel mít pár vlastních klientů, abych měl víc peněz. I když jsem v práci trávil většinu svého dne.
Asi jsem byl prostě srab. 🙂
Vždy pro mě bylo v životě jednodušší se s tím naučit žít. A nejinak tomu bylo i tentokrát.
Jak jsem to zvládl?
To neuhodnete – vytvořil jsem si na to systém. Třeba se bude hodit i vám.
Šel jsem na to od lesa.
Zeptal jsem se sám sebe – čemu se chci vyvarovat?
Že mi klient skončí.
Co můžu udělat pro to, aby mi klienti nekončili?
Primárně 2 věci – a) pravidelně komunikovat, b) odvádět dobrou práci – a na nikoho v průběhu měsíce nezapomenout.
A co si budeme povídat – že se to párkrát stalo.
Jak takový systém vypadal?
Vždy první pracovní den v měsíci jsem vytvořil tabulku s projekty, o které se budu tento měsíc starat.
Každému projektu jsem dal fajfku, že jsem mu poslal zprávu s reportem.
Zároveň jsem jim doplnil odměnu, jakou z projektu dostanu. Dopsal jsem svoji hodinovku – a zjistil jsem, kolik hodin jsem měl na daném projektu měsíčně strávit.
No a tento počet hodin jsem podělil 4 – a zjistil jsem, kolik hodin musím danému projektu věnovat každý týden.
Otevřel jsem si Google Kalendář a až do konce měsíce jsem si vždy každý týden tyto hodiny “rezervoval” pro každý projekt.
Proč jsem se rozhodl pro plánování dle hodinovky?
Protože jsem potřeboval vymyslet nějaký jednoduchý systém, jak se z toho nezbláznit. 😃
Měl jsem jistotu, že se na každém projektu “něco” za daný měsíc odmaká.
To, aby mělo toto odmakání nějaké výsledky, jsem si zajistil díky tomu, že jsem vždy v pátek odpoledne naplánoval u jednotlivých projektů činnosti na další týden.
Ano, byly projekty, kde jsem si mohl díky dobrým výsledkům odpracovat míň. Pak tu byly samozřejmě i ty, kde jsem to musel “odmakat”.
Ale dalo se takhle fungovat – a to několik měsíců. Pomyslné vidle mi do toho systému hodilo jen to, že jsem se stal vedoucím oddělení a počet projektů se mi zmenšoval.
Z této zkušenosti těžím dodnes.
A mám i hodně podobnou tabulku té původní.
Díky ní vím, kolik hodin bych měl u projektů odpracovat – což mi v kombinaci s kalendářem dává možnost přemýšlet víc nad tím “co budu dělat” než “kdy budu dělatů.
Jak si udržujete přehled v klientech vy? Pomáhá vám v tom nějak kalendář?
Ať se daří!
Karel