SSP #016: Jak jsem zvládal dělat marketing pro 22 projektů najednou

Byl rok 2016 – a já to chtěl v práci vzdát.

Pracoval jsem v marketingové agentuře jako “junior” a právě jsem dostal 22. projekt.

Dalšího klienta, kterému mám pomoct s marketingem.

Dalšího klienta, který po mně bude něco chtít.

Dalšího klienta, kterému musím vydělat peníze – jinak spolupráce skončí a já z něj nebudu mít peníze.

Z nějakého důvodu jsem to tehdy nevzdal.

I když jsem musel mít pár vlastních klientů, abych měl víc peněz. I když jsem v práci trávil většinu svého dne.

Asi jsem byl prostě srab. 🙂

Vždy pro mě bylo v životě jednodušší se s tím naučit žít. A nejinak tomu bylo i tentokrát.

Jak jsem to zvládl?

To neuhodnete – vytvořil jsem si na to systém. Třeba se bude hodit i vám.

Šel jsem na to od lesa.

Zeptal jsem se sám sebe – čemu se chci vyvarovat?

Že mi klient skončí.

Co můžu udělat pro to, aby mi klienti nekončili?

Primárně 2 věci – a) pravidelně komunikovat, b) odvádět dobrou práci – a na nikoho v průběhu měsíce nezapomenout.

A co si budeme povídat – že se to párkrát stalo.

Jak takový systém vypadal?

Vždy první pracovní den v měsíci jsem vytvořil tabulku s projekty, o které se budu tento měsíc starat.

Každému projektu jsem dal fajfku, že jsem mu poslal zprávu s reportem.

Zároveň jsem jim doplnil odměnu, jakou z projektu dostanu. Dopsal jsem svoji hodinovku – a zjistil jsem, kolik hodin jsem měl na daném projektu měsíčně strávit.

No a tento počet hodin jsem podělil 4 – a zjistil jsem, kolik hodin musím danému projektu věnovat každý týden.

Otevřel jsem si Google Kalendář a až do konce měsíce jsem si vždy každý týden tyto hodiny “rezervoval” pro každý projekt.

Proč jsem se rozhodl pro plánování dle hodinovky?

Protože jsem potřeboval vymyslet nějaký jednoduchý systém, jak se z toho nezbláznit. 😃

Měl jsem jistotu, že se na každém projektu “něco” za daný měsíc odmaká.

To, aby mělo toto odmakání nějaké výsledky, jsem si zajistil díky tomu, že jsem vždy v pátek odpoledne naplánoval u jednotlivých projektů činnosti na další týden.

Ano, byly projekty, kde jsem si mohl díky dobrým výsledkům odpracovat míň. Pak tu byly samozřejmě i ty, kde jsem to musel “odmakat”.

Ale dalo se takhle fungovat – a to několik měsíců. Pomyslné vidle mi do toho systému hodilo jen to, že jsem se stal vedoucím oddělení a počet projektů se mi zmenšoval.

Z této zkušenosti těžím dodnes.

A mám i hodně podobnou tabulku té původní.

Díky ní vím, kolik hodin bych měl u projektů odpracovat – což mi v kombinaci s kalendářem dává možnost přemýšlet víc nad tím “co budu dělat” než “kdy budu dělatů.

Jak si udržujete přehled v klientech vy? Pomáhá vám v tom nějak kalendář?

Ať se daří!

Karel

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *