SSP #018: 7 tipů jak vyždímat maximum z e-shopu (nejen) na Shoptetu – bez velkých investic

Hezký den,

poslední měsíce se má práce točí skoro celá okolo marketingu e-shopů, které jsou postavené na Shoptetu.

U všech e-shopů, o které se takto starám se snažím postupem implementovat několik změn, které se mi za tu dobu osvědčily – a skoro vždy je jejich výsledkem větší tržba a větší zisk.

Pokud chci mít větší tržby, tak mám dvě osvědčené možnosti:

a) zvýšit konverzní poměr e-shopu

b) zvýšit průměrnou hodnotu objednávky

Ano, mám ještě možnost třetí – zvýšit počet návštěv na e-shop. To ale většinou přichází na řadu až potom, co jsou předchozí dvě možnosti “vyřešené”.

A tady se dostávám k tomu, proč mám tak rád Shoptet – díky doplňkům zvládá za pár korun vyřešit jak a), tak i b).

Jak zvyšuju konverzní poměr na e-shopu?

Ondřej Ilinčev těchto možností sepsal ve svém článku dokonce 45. Já zde popíšu primárně ty, které nejčastě řeším já.

1) Vytvořím věrnostní klub e-shopu v kombinaci s doplňkem Bonusový program

Lidi milují sbírání bodíků a samolepek. Často je to důvod, proč nakoupí na e-shopu, který je dražší, než konkurence.

Když tento bonusový klub s klientem nastavujeme, tak dost často také zdražujeme alespoň část sortimentu – výsledkem je jak více objednávek, tak i jejich větší průměrná hodnota.

2) Ukážu autentické fotky od zákazníků – díky doplňku Fotorecenze

Za dvě stovky měsíčně posíláme zákazníkům e-mail s výzvou k zaslání recenze s fotkou (za odměnu).

Výsledkem jsou originální fotografie, které nejsou “načančané” – a návštěvníci díky tomu snáz uvěří, že kýženého výsledku dosáhnou i oni.

3) Vytvořím a sdělím příběh

Vždy se snažím udělat e-shop trochu “osobnější”. Využívám toho, že si to moji klienti můžou dovolit. Snažím se proto ukazovat tvář a fotky majitelů, vytvářím stránku “náš příběh” – a obecně komunikujeme jinak, než třeba Alza.

Díky tomu si s námi lidi snáze vybudují vztah a s větší pravděpodobností nakoupí (a ne jen jednou).

4) Zvyšujeme důvěryhodnost díky doplňku Hodnocení obchodu v detailu produktu

Za jednorázových 290 Kč vám tento doplněk zobrazí recenze vašich zákazníků rovnou na detailu produktu. Naprostý no-brainer.

A co zvýšení hodnoty objednávky?

5) Pracuju s dopravou zdarma – a motivuju k ní doplňkem Pro dopravu/dárek zdarma zbývá

Znáte to… Máte v košíku zboží za 940 Kč, ale doprava zdarma je od tisícovky.

Přihodit, nebo ne? Velká část lidí přihodí.

No a tento doplněk za 50 Kč měsíčně návštěvníkům řekne, kolik zbývá Kč do dopravy zdarma.

Vyzkoušeno, funguje. Nicméně je na místě zdůraznit, že to musí být nastaveno tak, aby se vám doprava zdarma vyplatila, což rozhodně není samozřejmost. 🙂

6) Přidávám do košíku “žvýkačky” – pomocí Doplňkového prodeje v košíku

Tento doplněk nabízí jednoduchou možnost zobrazení produktů, které si můžou návštěvníci v košíku přidat do objednávky – ekvivalent “žvýkaček” u kasy v obchoďáku.

Funguje mi “expresní doprava”, dárkové balení, doplnění zásob, dárkové poukazy nebo i “dýška”.

Za 100 Kč měsíčně? Super poměr cena/výkon.

7) Nabízíme dárky a dáváme o nich vědět – i díky Rozbalené dárky v košíku

Pokud nabízíte dárky k objednávce, tak je doporučuju odstupňovat podle hodnoty objednávky, a zároveň udělat vše pro to, aby se o nich lidi dozvěděli – jinak si jich nebudou vážit a žádný efekt mít nebudou.

U pár e-shopů jsem nechal naprogramovat skript, který zobrazuje v košíku dárky a jejich odstupňování dle hodnoty objednávky, aby byli lidi motivovaní k vyšší objednávce.

Tip na závěr: pokud to jde, tak testuj vždy jednu proměnnou. Snaž se vždy zjistit, co mělo jaký vliv a jestli se ti vlastně lákadlo na zákazníky vyplatí.

Když mám vyřešené a otestované tyto možnosti, tak se pouštím do zvyšování počtu návštěv. Ale o tom zase třeba příště. 🙂

A co ty – co “osvědčeného” funguje e-shopu tobě? Nebo naopak co na e-shopech vždy oceníš z pohledu běžného návštěvníka?

Napiš mi.

Ať se daří!

Karel

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *