SSP #020: Jak snadno tvořit “obsah” každý den

Ahoj,

minulý rok jsem podnikl experiment, v rámci kterého jsem 80 dní po sobě vytvářel videa na YouTube.

Ze začátku to byla opravdu sranda a ta nejvíc jednoduchá věc na světě. Měl jsem plnou hlavu témat, o kterých videa tvořit… A začal jsem samozřejmě těmi, které mě nejvíc bavily a lákaly.

Nicméně asi po 20. videu jsem narazil na problém – najednou jsem nevěděl, o čem tvořit další video. Žádné téma mi nepřišlo dost dobré a zajímavé… Měl jsem blok.

Zároveň jsem se potýkal s tím, že mi tvorba videí začala brát až moc času – aniž bych se blížil k nějakému cíli (což “možná” souviselo s tím, že jsem neměl jiný cíl, než “publikovat video každý den” – ale o hloupých cílech někdy příště).

Dnes bych se s tebou chtěl podělit o jednu metodu, která mi pomohla na další 2 měsíce tvořit videa každý den.

Jak sis asi všiml, mám rád systémy. Umožňují mi nepřemýšlet – a dělat. A přesně něco takového jsem potřeboval pro svoje videa.

Jak jsem takový systém tvořil?

Nejdřív je si potřeba říct, co má být výsledkem tohoto mého systému.

Základní premisa byla jasná – chci publikovat video každý den.

Týden = 7 dní = 7 videí.

Jak vypadal můj systém? Na každý den v týdnu jsem si stanovil jiné téma videa.

Na papír jsem si vypsal všechna témata videí, o kterých bych chtěl natáčet, a seznam cílových skupin, pro které jsem chtěl tvořit.

To jsem postupně proškrtal do podoby, kdy jsem měl 7 témat pro 7 cílových skupin.

Příklad – pondělky patřily e-shopařům. Natáčel jsem tedy videa o Shoptetu, navyšování konverzního poměru, kampaních v Googlu.

Najednou jsem přesně věděl, co a kdy budu točit. Stačilo už jen vymyslet konkrétní obsah videa. S tím už jsem problém neměl.

A protože v pátek byly videa o investování, tak mě hned napadlo vhodné téma k natáčení.

Tím, že jsem si dal systémem jasné hranice, jsem začal být efektivnější.

Abych tvořil měsíc v kuse, tak jsem nepotřeboval vymyslet 30 videí – stačily mi 4 videa na téma investování (easy!), 4 videa na téma online marketingu (taky easy!) atd.

Mimochodem – díky tomu píšu denně obsah na sociální sítě, který mi zabere max 30 minut týdně.

Díky tomuto systému jsem zvládl publikovat 80 videí 80 dní v kuse.

Zkušenost s tímto publikováním byla skvělá už jen z toho důvodu, že jsem musel přijít na několik možností, jak si vše zrychlit a zefektivnit.

A to se mi bude jednou nesmírně hodit – až budu tvořit “větší” projekt.

Už se na to těším.

Tohle si samozřejmě můžete aplikovat téměř na cokoliv.

Chceš tvořit každý den reklamy? Fajn. Definuj si na každý den v týdnu, o čem v reklamě budeš mluvit.

V pondělí piš o vašich konkurenčních výhodách. V úterý vždy vytvoř reklamu s referencí od vašeho zákazníka…

Jo a ještě 2 bonusové tipy na závěr:

Tip 1 – vždy plánuj dopředu. Mně se osvědčilo plánovat na týden dopředu.

Tip 2 – pracuj s inboxem a problémovým ekosystémem (viz SSP 012).

Zkoušel jsi už někdy něco tvořit každý den? Co ti k tomu pomáhá?

Ať se daří!

Karel

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *